piątek, 9 października 2015

Pumpkin Soup


Sezon dyniowy w pełni. Poniżej banalnie prosty przepis na pyszny krem z dyni. Zupy - kremy uwielbiam, są nie tylko bardzo sycące, ale też bardzo zdrowe. Ta jest gęsta, sycąca, rozgrzewająca, pyszna - idealna na chłodne dni :-)

Składniki:
- dynia (ok 1 kg)
- duża marchew
- cebula
- 2 ząbki czosnku
- 750 ml bulionu warzywnego
- sól
- pieprz
- ok. 3 łyżki oliwy z oliwek
- ewentualnie odrobina imbiru
 
1. Dynię obieramy, usuwamy pestki, kroimy na mniejsze cząstki.
2. Marchew i cebulę również kroimy na mniejsze części.
3. W garnku (najlepiej takim z grubszym dnem) na oliwie, podsmażamy pokrojone warzywa (ok. 3 min.)
4. Do warzyw wlewamy bulion.
5. Gotujemy ok. 30 minut pod przykryciem, do czasu aż warzywa będą dość miękkie.
6. Wszystko miksujemy na gładką masę. Zupy - kremy miksujemy, gdy tylko zdejmiemy z ognia, kiedy wszystko jest jeszcze gorące.
7. W trakcie miksowania przyprawiamy solą i pieprzem. Aby zupka była jeszcze bardziej rozgrzewająca, można dodać kawałek imbiru. Ja kroję w plasterki i dodaję do zupy na sam koniec miksowania.
Gotowe!
Bon appetit!
 

Możesz śledzić mnie na Facebooku i na Instagramie

3 komentarze:

  1. Następnym razem spróbuję Twojego przepisu. Dzisiaj gotowałam zupę dyniową z jabłkami według przepisu whiteplate.pl i wyszła cudna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! :) ja ją uwielbiam, a moja przyjaciółka twierdzi: 'najlepsza dyniowa ever' ;)

      Usuń
    2. To muszę koniecznie wypróbować :)

      Usuń