środa, 24 lutego 2016

Fit Mr Bean

  
Już dawno temu słyszałam o cieście z czerwonej fasoli. Teraz, gdy jestem na diecie białkowej, zainteresowałam się nim bardziej :-) Warunki były takie: ma być szybkie, baaardzo proste (najlepiej 'jednogarnkowe', żadne oddzielanie białka od żółtek, bicie piany itd.), żebym później nie musiała sprzątać całej kuchni, ma być pyszne i mieć odpowiednie proporcje składników odżywczych :-) i jest! Teraz dzielę się nim z Wami :-)
Ciasto w smaku przypomina 'murzynka', typowego smaku fasoli nie czuć w ogóle i jest wilgotne :-)

Składniki:
- 2 puszki czerwonej fasoli
- 4 jajka
- 3 łyżki naturalnego kakao
- 2 łyżki miodu
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- 2 dojrzałe banany (2 x ok. 120 g., muszą być bardzo dojrzałe, bo to one nadają ciastu słodkości)
- szczypta soli
- ewentualnie 100 g orzechów włoskich (ewentualnie! mnie nie chciało się rozłupywać, więc zrobiłam bez ;-)
 
1. Fasolę odsączamy i dokładnie płuczemy na sitku.
2. Dodajemy pozostałe składniki (poza orzechami) i bardzo dokładnie miksujemy na jednolitą, gładką masę. Nie może być grudek. Ręczny blender się sprawdza.
3. Jeśli chcemy, możemy dodać posiekane orzechy i wymieszać łyżką.
4. Wlewamy masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, na ok. 45 minut. Trzeba sprawdzać w trakcie pieczenia.
Ja wyjmuję jeszcze ciepłe i odrywam od papieru.
Ciasto w środku powinno być wilgotne.
 
That's all! :-)
 
Wartości odżywcze całego ciasta:
białko: 70,27 g
węglowodany: 154,04 g
tłuszcz: 50,94 g
kcal: 1415, 34
 
+ ewentualne orzechy włoskie
(w 100 g)
białko: 16 g
węglowodany: 18 g
tłuszcze: 60,3 g
kcal: 645
 
:-)

 
Śledź mnie na Facebooku i na Instagramie


3 komentarze:

  1. Musze wyprobowac to cudo,uwielbian ławe,szybkie przepisy 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. w jakiej formie ( wymiary) robiłaś ciasto? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 30 cm długa, 11 cm szeroka, 7 cm wysoka... :-) przepraszam, że tak późno :-*

    OdpowiedzUsuń