poniedziałek, 17 lipca 2017

Ciasto "lepsze niż sex" ;-)




Najlepsze ciasto, jakie ostatnio jadłam! 😋🍰I bardzo proste w przygotowaniu. Nie ma grama mąki, posłodzone ksylitolem, zawiera zdrowe tłuszcze z orzechów i dobroczynne działanie skórki pomarańczowej (tutaj możecie poczytać więcej -> klik). Bardzo ważne, by użyć gorzkiej czekolady o jak największej zawartości kakao. To, jakiej jakości produktów użyjecie, zadecyduje nie tylko o tym, na ile zdrowe będzie, ale też o jego smaku. Jak w życiu 😉Pieczcie i zajadajcie się! Co ważne, ciasto jest wilgotne! 🤗


Składniki:
- 3 jaja (ja mam dostęp do naprawdę dużych (powściągnijcie emocje 😜 moja mama kupuje gdzieś dwużółtkowe, kurze! 😛🐔), jeśli macie mniejsze, dajcie 4)
- 150 g ksylitolu (może być mniej, do smaku)
- 3 łyżki gorzkiego kakao (ja dałam Decomoreno)
- 150 g zmielonych migdałów
- 50 g zmielonych wiórków kokosowych
- skórka z całej pomarańczy, starta
- 100 g gorzkiej czekolady (u mnie 85% kakao)
- 200 g malin lub innych owoców (myślę, że z jagodami będzie super)

1. Mikserem ubij jajka z ksylitolem.
2. Zmiel migdały i wiórki kokosowe. Wymieszaj z kakao.
3. Zetrzyj skórkę z pomarańczy.
4. Czekoladę rozpuść w rondelku.
5. Wszystko wsyp, wlej do jajek wymieszanych z ksylitolem.
6. Blachę do tarty wysmaruj olejem kokosowym i obsyp mąką (ja użyłam żytniej pełnoziarnistej).
7. Wylej masę (jeśli jest już dobrze wymieszana) na blaszkę.
8. Powkładaj do niej owoce.
9. Piecz w piekarniku nagrzanym do 150 stopni przez ok 30 - 35 minut.

Voila! 🙆

Wartości odżywcze całego ciasta:
tłuszcz: 176,61 g
węglowodany: 206,38 g
białko: 74,25 g
2455,6 kcal

Jeśli chcesz zmniejszyć ilość węglowodanów, zmniejsz po prostu ilość ksylitolu 😉


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz