wtorek, 15 maja 2018

Szparagi


Sezon szparagowy w pełni, sama długo nie mogłam się do nich przekonać, głównie dlatego, że nie bardzo wiedziałam, jak je przyrządzić. To skarbnica witamin i wartości odżywczych, takich jak: kwas foliowy, wit. C, E, B6, beta-karoten, wapń, fosfor, potas, błonnik, żelazo, magnez... Dlatego jeśli jeszcze nie próbowaliście (w co nie wierzę 😉), albo nie macie czasu na przygotowywanie wyszukanych dań, wrzucam Wam kilka moich ulubionych i mega prostych pomysłów. 🌱

Na początek: ja szparagi (w całości lub pokrojone w kawałki - w zależności od potrzeb dania) wrzucam na patelnie, tak, aby wszystkie leżały na niej na płasko, zalewam wodą mniej więcej do połowy ich wysokości (czyli jakieś 0,5 cm) i delikatnie solę (ale niekoniecznie). Wcześniej oczywiście trzeba je umyć i odłamać zdrewniałe końcówki.
👩‍🍳


Najprostsze z dań. Sałatka z młodych ziemniaczków w mundurkach z pomidorami, polana olejem konopnym (ale oczywiście oliwa z oliwek też będzie ok) + sól i pieprz. Najlepiej, gdy ziemniaki są ostudzone. 🥔🍅🌱🥗


Risotto.
Ryż do risotto przyrządź zgodnie z opisem na opakowaniu (czyli: wrzucasz na rozgrzany olej i podgrzewasz, aż stanie się lekko przezroczysty). Zalewaj stopniowo bulionem warzywnym, aż ryż wchłonie cały bulion. Dodaj pokrojoną rzodkiewkę i szparagi. Dopraw pieprzem.
Do tego fajnie komponuje się sałatka ze szpinaku i pomarańczy, posypana pestkami dyni i polana sosem (olej konopny + ocet jabłkowy + miód + pieprz + sól). 🍛🌿🍊🥔


Spaghetti.
Nalewasz sobie wina. 🍷 Podduszasz (jak opisane wyżej 🔝) szparagi i dodajesz pomidory (mogą być świeże, sparzone i pokrojone na małe kawałki - ale wtedy trzeba dłużej je dusić, aż się rozpadną, mogą być z puszki czy ze słoika. Patrz tylko na skład! Tak, aby nie było chemicznych dodatków!) i czosnek. Podgrzewasz jakąś chwilę (pamiętaj, im dłużej podgrzewasz pomidory, tym lepiej). Dopraw do smaku bazylią, solą (jeśli musisz) i pieprzem. Dodaj do ugotowanego makaronu. U mnie makaron z czarnej fasoli (bogate źródło białka). Posypałam parmezanem z migdałów i orzeszkami piniowymi. 🍅🌱🥜🍝

Wyszło, że macie tu szparagi na cały dzień: śniadanie, obiad, kolacja.
Smacznego! 😋

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz