niedziela, 23 lipca 2017

Cała prawda o moim łakomstwie


Namawiam Was do zdrowego odżywiania, piszę Wam o iluzji w internecie, a okazuje się, że na moim Instagramie i Facebooku oglądacie jak wcinam pączki, lody i inne słodycze. No właśnie... Sypię głowę popiołem. 🙈


Kochani, prawda jest taka, że unikam cukrów i niezdrowego jedzenia, a w moim koszyku znajdziecie mnóstwo warzyw, owoców i nieprzetworzonych produktów. 🍏🍌🍓🍅🍆🍊 Jeśli mam ochotę na coś słodkiego, staram się zrobić coś sama, tak bym wiedziała, co jest w środku 😊 (przerażają mnie te wszystkie spulchniacze, konserwanty i inne EEE...) Jak ciasto, na które przepis Wam ostatnio wrzucałam. A na cały dzień poza domem zabieram ze sobą jedzonko (już wiem, że muszę więcej, bo mi podjadają... 😉 ) Ale oczywiście, że zdarza się, że sięgnę po coś niezdrowego! (mam ogromną słabość do lodów 'gorzka czekolada z migdałami' i napoleonek 🙈🍦🍰) I właśnie wtedy widzicie to na moim profilu. 🙄 Tyle, że nieczęsto. Nie robię sobie cheat day'ów, wspominałam Wam, że źle się po nich czuję. Organizm odzwyczaił się już od takiego jedzenia. I ja właśnie o tym chciałam dzisiaj Wam trochę pogadać. 😉 
Nic złego nie stanie się, jeśli raz na jakiś czas zjemy coś słodkiego na przykład. Ale raz na jakiś czas oznacza mniej więcej raz na kilka dni, a nie raz dziennie. Oczywiście, że nie przytyjemy od jednej czekoladki do kawy. Pytanie: czy to rzeczywiście jedna czekoladka? I co jemy przez resztę dnia? 🤔 Około 75% żywności przetworzonej zawiera cukier❗Więc nawet jeśli nie jemy napoleonki, nie oznacza to, że nie zjedliśmy cukru. Pizze, makarony, pieczywo (pszenne) to też tak zwane produkty cukropodobne. W dużym uproszczeniu, działają na organizm tak jak zwykły cukier. A później zastanawiamy się skąd u nas brak energii chociażby. 
Cukier jest silnie uzależniający, tak jak alkohol czy nikotyna. Ale aby przerwać to niezdrowe uzależnienie, wystarczy miesiąc bez niego. Pamiętajcie jednak, aby nie zastępować go innymi słodzikami. To tak nie działa. Sama byłam uzależniona od słodyczy jak mało kto. Naprawdę! Mogłam przez cały dzień nie zjeść nic poza pączkiem, batonem, czekoladą... Teraz "zasładzam się" jednym batonikiem. Poza tym, teraz naprawdę czuję smak, tego co jem. 😋Zrobiłam się bardzo wymagająca i nie tak łatwo namówić mnie na jakieś tam ciastko. Wbrew temu, co widzicie 😉 Tak, jestem łakomczuchem i uważam, że jedzenie to jedna z największych przyjemności życia. Ale uważam również, że ma służyć naszemu zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Jedzenie to paliwo, jeśli nie wlejesz - nie pojedziesz, jeśli wlejesz byle co - też daleko nie pojedziesz, albo zaraz zacznie coś "rzęzić" 😉 Dlatego na co dzień bardzo zwracam uwagę na to, co jem. Jak tylko moja skóra stroi fochy, pierwsze nad czym się zastanawiam, to co zjadłam, co zmieniłam w jedzeniu. To, co dostarczamy od wewnątrz ma zdecydowanie większe znaczenie niż najdroższe kremy. Kupujemy drogie kosmetyki, a nie zwracamy uwagi na to, co kładziemy na talerz... Nie w tym rzecz, aby się zafiksować i, jak już pisałam, liczyć makro, albo chodzić z encyklopedią zdrowia na zakupy, ale o to, aby świadomie wybierać jak najwięcej nieprzetworzonych produktów, świeżych warzyw i owoców, ryb bez ulepszaczy (niestety, łosoś czy śledzie to często ryba i kilka "extra składników" e - podobnych...). Sałatki, surówki, smoothie warto przygotować sobie w domu i zabrać ze sobą do pracy, w podróż... Zwróćcie uwagę, jak długo możecie je przechowywać i porównajcie to z datą przydatności gotowej surówki z lodówki sklepowej. Ciekawe dlaczego, nie? Jeśli nie macie pomysłów na posiłki, szczęśliwie pojawia się coraz więcej fajnych książek, blogów jak by je określiły nasze mamy i babcie "kucharskich", ale my już tak nie mówimy... 😉😃
Chłonę książki o zdrowym odżywianiu. Ale nie przemawiają do mnie wszelkie diety cud. Zanim odstawicie gluten czy laktozę sprawdźcie, czy rzeczywiście macie na nie uczulenie. To się też tyczy innych składników. Nie pędźcie ślepo za modą. Tak, w jedzeniu też są trendy... 😐 Zróbcie testy, skonsultujcie z lekarzem, poczytajcie fachowych artykułów... 📖💡Można się spierać, co powinno się jadać na śniadanie, czy powinno się jadać kolację i o której godzinie, ale ograniczenie cukrów i eliminowanie przetworzonych produktów czy niefaszerowanie się chemicznym "plastikowym" jedzeniem i nie przejadanie się na pewno posłuży zdrowiu każdego z nas. O mięsie już nie wspomnę, znacie mój stosunek.
I pamiętajcie, że nie jestem ekspertem. Namawiam Was jedynie do zdrowego trybu życia 😊

Zapraszam Was na moje instastory. Tam na bieżąco znajdziecie moje pomysły na smaczne, zdrowe jedzonko ⤵

Możesz śledzić mnie na Facebooku i na Instagramie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz